About Project

FUN ON FOOT IN OUR EUROPEAN CITIES AND VILLAGES
Programme Européen COMENIUS
SUMMARY
The Project consists of various activities, for example going to walk in cities and villages with a high socio-cultural interest, aiming at creating awareness regarding the cultural richness found in one's own place and sharing the findings with the partners. Students will create different suggested itineraries according to age and level. They will learn about historical and cultural places, interesting museums, ancient buildings, noble cathedrals and mosques, and other places with historical, political or social value. They’ll do a preliminary analysis and research, and after that a walk through the city.
The project takes the students through a 10-step plan:
1. The symbols in my city. Public transports.
2. Water: fountains, rivers, lakes.
3. Gastronomy.
4. Parks and green spaces.
5. Traditional games. Festivals and festivities.
6. Landmarks.
7. Museums. Typical dresses.
8. Music. Monuments and historical figures.
9. History, geography and population.
10. Great exhibition.

The students will organize the information in a blog which they’ve got to update for each topic to organize virtual tours for each partner’s countries.

PROJE SAHİBİ
OKUL ADI:   EL PARQUE  /  İspanya
Bu projeye ortak olan ülkeler,Yunanistan,Türkiye,Güney Kıbrıs,Bulgaristan,Fransa,Portekiz
 Yaşları 3  ile 12 arasında değişen öğrencilerden oluşan bir okul olan El Parque ‘de 490 öğrenci vardır. Madrid’e 15 km uzaklıktadır. Okul  Rivas  Vasiamadrid bölgesindedir.
Bölge  kendine  has  karakteristik  özellikleri  olan merkezi  bir yerdir. Okulda özel ihtimam gerektiren 38 öğrenci vardır. İspanya’da bu tarz öğrencilerin eğitimi  Türkiye’de  olduğu gibi bir bütünlük /kaynaştırma prensibi içinde ele alınmakta olup ,bu öğrenciler farklı sınıflara yerleştirilmişlerdir. Öğrenme güçlüğü çeken öğrencilerin aynı yaş grubundaki  diğer sağlıklı  öğrenci  gruplarının kaynaştırılması  ve özel durumlarının , öğrenme hızlarının  gözetilmesi şeklinde gerçekleştirilmektedir.
Bu  özel  öğrenciler  bireysel ve küçük gruplar halinde özel öğretmenlerle ve gözetmen ekiple (örneğin fizyoterapistle) hatta bazı özel durumlarda danışmanlık servisi hizmetlerinden yararlandırılırlar.
Günün geri kalan kısmında sınıflarındaki öğretmenleriyle  ve sınıf arkadaşlarıyla  ve özel durumlarına yönelik eğitimle haşır neşir oluyorlar.
Bunların okul dışında da faaliyetleri var. (Mini geziler, çiftlik ziyaretleri,gece konaklamalı geziler,yüzme havuzu faaliyetleri vs.)
Ve diğer öğrencilere verilen ulaşım ve beslenme imkanları onlara da sunuluyor.
AMAÇ ise  özürlü olmayan öğrencilerin  özürlü ve öğrenme güçlüğü yaşayan çocukları kabullenmesi  ve birbirlerinde olumlu davranış değişikliği oluşturması olduğunu gözlemledik. Bunun uzun vadede sonucu ise sağlıklı bir toplum oluşturmanın temeli;
 özel eğitim ihtiyacı içinde olan bireylerle sağlıklı bireylerin  bir arada birbirlerini dışlamadan yaşamayı başarmaları olduğu tespitini saptadık.
PROJE:
Proje çeşitli aktivelerden oluşuyor.Örneğin sosyo kültürel özellikleri olan şehir ve köylere yürüyüş yapmak,kültürel zenginliklere dikkat çekmek ve bunu diğerleriyle paylaşmaktır.
Öğrenciler yaş ve seviyelerine göre değişik güzergahlar oluşturacak,tarihi ve kültürel yerler,ilginç müzeler,tarihi binalar, cami ve kiliseler ve diğer tarihi ve politik ,sosyal değeri olan yerler hakkında bilgi edinmesidir.
Bunun için bir ön analiz ve araştırma yapacaklar ve şehirde dolaşacaklardır.
Bu proje çocukları on basamaklı bir plana yönlendiriyor.
1.Şehrimdeki semboller ,toplu taşıma.
2.   Çeşmeler, nehirler, göller, su ile ilgili görseller.
3.   Park ve yeşil alanlar.
4.  Gastronomi
5.  Geleneksel oyunlar, bayramlar, şenlikler.
6.Şehrin belli noktaları.
7.Müzeler yöresel giysiler.
8.Müzik,anıtlar ve tarihi figürler.
9.Tarih,coğrafya  ve nüfus.
10.Büyük gösteri,sergi,teşhir.
     Öğrenciler bu bilgiyi çeşitli eğitim seviyelerinde güncelleyecekleri
Bir blogda organize edeceklerdir. Oluşturulan bu bloglar sayesinde ortak okullar bu projenin ilerlemesini   izleyebilecekler, sanal turlar yapacaklardır.
BU PROJENİN   GEREKÇESİ   İSE;
Avrupa Birliği komisyonunun 2001 kararına göre Avrupa Birliği gelişmesinde  Avrupa’ nın   geleceğinin ait olduğu insanları kapsaması gerektiğinden önem taşımaktadır.
Bu çocuklar yarın AB ni oluşturacakları için   şimdiden birbirleriyle ilgili bilgi sahibi olmalarını amaçlıyor.
Bu kavramdan hareketle proje geliştirilmiştir .Gençlere ileri fırsatlar
Gösterme ve sağlamaya yöneliktir.Böylece  gençlerin eğitimi ve donanımı artacaktır. Yaşadıkları bölgelerde  en iyiyi   (mümkün olan)
Yapabilecek kabiliyete sağlayacak olanaklara sahip olacaklardır.
Dünya da yaygın bir olgu olan gençlerin yaşadıkları yerlere yabancı olduklarıdır. Gençler  çevrelerinin kültürel öneminden habersiz büyümektedirler. Bu nedenle de bunları uygun bir şekilde değerlendirememektedirler.
Sonuç da gördüklerine konsantre olmakta zorlanmaktadırlar. (Hem bilgisizlik hem de gözlem yapamama.)
PROJENİN AMACI:
 Şehir ve köyleri öğrencilerin gözünden farklı bir perspektiften    izletmektir.  Gezme ve görmeyi desteklemek ve geliştirmektir. Ancak şehri bir otobüsün camından izlemek olmayıp öğrencilerin görmek isteyeceklerinin önceden planlanması, daha önceden görülmeme iş yerleri görmek için bilinçli olarak sokaklarda dolaşma  ve  böylece  onları yaşama   gezi gözlem becerilerini geliştirmektir.





BULGARIA, CYPRUS, FRANCE, GREECE, PORTUGAL, SPAIN, TURKEY.

No comments:

Post a Comment